Znakomite informacje płyną w gorącym przedświątecznym okresie z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej!
Z jednej strony Ministerstwo przygotowuje program rozwoju polskich portów morskich do 2020 roku, którego głównym celem będzie poprawa konkurencyjności polskich portów wobec innych portów europejskich oraz wzrost ich udziału w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju.
Z drugiej – Sejm przyjął ustawę ratyfikującą Europejskie Porozumienia w Sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Międzynarodowym Znaczeniu (ang. European Agreement on Main Inland Waterways of International Importance), nazywane też Konwencją AGN, o której pisałem wcześniej tutaj.
To dobre wieści dla gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, świadcząca o daleko idącej woli politycznej mającej na celu wzmocnienie tej branży i jej znaczenie dla polskiej gospodarki.
Jedyne wątpliwości mogą dotyczyć środków na finansowanie obu ogromnych projektów 🙁
Przykładowo, jak podnosi Ministerstwo w zakresie Konwencji AGN, przystąpienie do porozumienia nie będzie stanowiło automatycznej akceptacji wydatków na inwestycje, bowiem wszelkie działania w tym zakresie będą możliwe dopiero po przedstawieniu szczegółowego montażu finansowego oraz wskazania źródeł finansowania, do których zalicza się przede wszystkim fundusze unijne oraz środki prywatnych przedsiębiorstw, które wyraziłyby chęć wykorzystania potencjału energetycznego rzek.
Nie jestem zatem przekonany, czy za szerokim i dalekosiężnym planem pójdzie praktyka jego realnego wykonania.
No, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano 😉
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }